În urmă cu ceva timp am încercat Zonga. Dupa numai 3 zile am dezinstalat aplicația pentru simplul motiv că am găsit cu greu o melodie pe gustul meu.
Azi am primit un SMS care mă anunța că serviciul Zonga a fost reînnoit automat si că am rămas fără 3 euro +TVA!

Normal într-o țară ca România este să rămâi fără bani cu japca, folosind metode la limita bunului simț!

Ai pățit la fel și vrei să nu mai fii buzunărit lună de lună cu câte 3 euro?
Dezactivează acum Zonga trimițând un SMS cu textul STOP, cu majuscule, la numărul 966 (Vodafone). După ce primești un SMS de răspuns trebuie să-i răspunzi cu textul DA, căci nu le vine să creada că nu crei să dai 2.99 euro + TVA pentru ceva total inutil.

Felul în care s-a promovat acest serviciu oefrit de Trilulilu în parteneriat cu Vodafone seamănă un pic a japcă, ceea ce nu mă miră în mediul de afaceri din România.

Mecanizmul a fost simplu.
Au promovat un nou serviciu pe care puteai să-l testezi gratuit timp de 3 luni: Zonga.
Majoritatea, dacă nu chiar toți cei ce au încercat serviciul au ajuns la concluzia că este frecție la un picior de lemn și au lăsat-o moartă, uitând că au activat un serviciu care peste 3 luni începe să le încarce factura la telefon, lună de lună, cu 2.99 euro + TVA ( cam 16 lei ).
Timp de aproape 3 luni nu te deranjază nimeni cu SMS-uri care să te avertizeze că s-a mai reînnoit serviciul Zonga pentru încă o lună, dar că, din fericire, încă nu te costă nimic. Apoi, dintr-o dată îți vine un SMS care, citit în grabă, îți aduce aminte de ceva ce ar trebui să te facă să mirosi tertipul, iar la câteva zile un altul, care te anunță ca ai rămas fără 16 lei.
Nu cred că e nimic ilegal în chestiunea asta, ci mai degrabă lipsit de etică. Etică? Ce-i aia?

O mică paralelă între activarea HBO pe Dolce și Dezactivarea Zonga pe Vodafone.

Cei de la Romtelecom au decis să promoveze pachetul cu HBO.
Cei de la Vodafone au decis să promoveze Zonga.

Abonații Romtelecom au primit gratuit, fie că au vrut, fie că nu, HBO pentru 3 luni.
Cei interesați au primit Zonga gratuit timp de 3 luni.

La expirarea perioadei promoționale, Romtelecom și-a înștiințat clienții pe toate căile că trebuie să acționeze dacă mai vor HBO și să sară la cap cu niște firfirei.
La expirarea perioadei promoționale, Vodafone și-a înștiințat timid clienții că trebuie să acționeze dacă nu mai vor Zonga, fără a insista pe faptul că vor rămâne fără firfirei..

Cine nu a afirmat sus și tare că vrea HBO în continuare s-a trezit că nu mai are și gata.
Cei care nu au fost destul de inspirați încât să dezactiveze Zonga prin SMS cu textul STOP la 966, urmat de răspunsu DA, au fost înștiințați că au rămas fără 16 lei.

Cei care nu dau importanță SMS-rilor comerciale se vor trezi lună de lună fără 16 lei în buzunare, până când se vor dumiri că plătesc un serviciu pe care nu-l mai folosesc demult. Aici e partea nasoală: cei de la Vodafone știu cine folosește și cine nu acest serviciu, pentru că ei contorizează traficul de date generat de Zonga pentru fiecare abunat, chiar dacă este gratuit. În aceste condiții scuza puerilă a celor de la Departamentul de Relații cu Clienții cum că „am bănuit că vă place acest serviciu și nu am dorit să vă lipsim de el și de aceea v-am luat 16 lei” nu stă în picioare, având în vedere faptul că nu am folosit serviciul Zonga mai mult de 3 zile.

Vă place Zonga? Ați activat serviciul? L-ați dezactivat?